Felanmälan kan göras dygnet runt till vår fastighetsförvaltare SBC på deras hemsida.
Vid felanmälningar under arbetstid (07:00–17:00) som är av lite mer brådskande karaktär, ring alltid till SBC:s kundtjänst, 0771-72 27 22.
Jourtelefon vid akuta ärenden utanför arbetstid (17:00–07:00 samt helg och helgdag): Låsinväst, 031-80 24 24. Obs, gäller endast akuta fel som inte kan vänta på avhjälpande, till exempel vattenläckage. Ej hiss. Om du som boende beställer ut jouren och felet visar sig inte vara akut, betalar du själv för jourkostnaden. Detta gäller också om utryckningen påbörjats och du ringer och avbeställer.
Är du tveksam hur du ska agera, kontakta någon i styrelsen!
Vid brand, ring 112.
Vid problem med hiss, se kontaktinformation i hissen samt entrén.
Garantiärenden
Fram till och med december 2023 gäller bygg-garanti. Det innebär att din felanmälan i vissa fall skickas vidare av SBC till Tornstaden för garantibedömning. Om du gör din felanmälan digitalt får du hela tiden uppdateringar via mejl om hur det går med ditt ärende.